صفحه اصلی
معرفی سرکنسول
اطلاعیه ها
گالری تصاویر
اداره كل ارزيابي و نظارت وزارت امور خارجه
چگونگی ثبت شرکت در اقلیم کردستان

مدارك لازم جهت تاسيس شركتهاي داخلي در اقلیم کردستان عراق

با مسئوليت محدود يا سهامي خاص و يا عام

مرحله اول:

ارائه درخواست جهت تاسيس شركت همانگونه كه در بند (17) قانون شركتها ذكر شده است دربرگيرنده موارد زير است:

-         نام شركت

-         نوع شركت

-         فعاليتهاي شركت

-         آدرس و شماره تلفن شركت

-         نام و امضاي درخواست كننده

مدارك فوق با موارد زير (وفق بند 17 قانون شركت ها) ارائه خواهد شد:

1-    صورتجلسه تاسيس شركت يا (بيان نامه تاسيس شركت تك فردي همانطور كه در بند (14) قانون شركتها آمده است، بايد صورتجلسه تاسيس شركت دربرگيرنده موارد زير باشد (طبق بند 13 قانون شركتها)

-         نام شركت و نوع آن

-         آدرس و تلفن شركت در اقليم كردستان

-         دليل تاسيس شركت

-         نوع فعاليت شركت كه با فعاليت هاي تاييد شده در اتاق بازرگاني مطابقت داشته باشد

-         سرمايه شركت و تعداد سهام سهامداران و مشخص نمودن تعداد سهام براي هر سهامدار (قيمت هر سهم يك دينار)

-         نام سهامداران و مليت و محل اقامت دائمي آنان شماره هر سهامدار و سهم وي

-         بايد صورتجلسه تاسيس شركت از سوي وكيل آماده و تنظيم شود و نام و امضاي وي نيز بر روي قرارداد باشد

-         بهمراه صورتجلسه تاسيس شركت، وكيل بايد وكالت خصوصي با هر سهامداري را  آماده نمايد.

2-    اخذ تاييديه از اتاق بازرگاني

3-    اخذ تاييديه از بانك كه در آن به سرمايه شركت اشاره شده باشد. همانطور كه در بند (28) قانون شركتها آمده است و اين سرمايه طبق بند (26) قانون شركتها بايد به دينار عراقي باشد.

4-    قرارداد تاييد شده اجاره محل شركت

5-    اخذ رضايت نامه جهت آن دسته از شركتهايي كه نياز به رضايت نامه دارند.

6-    قبضي با مبلغ (20000) بيست هزار دينار براي تاسيس شركت

7-    پر كردن 3 فرم به منظور تاييد و ثبت شركت

8-    شناسنامه و هويت سهامداران

9-    كامل نمودن مدارك درخواستي و قرار دادن آن در پوشه اي مخصوص و ارائه آن به كارمند مسئول.

مرحله دوم:

پس از اتمام مدارك بند (يك) مجوز شركت پس از اعلام رضايت براي تاسيس صادر مي شود كه مدركي براي تاسيس شركت خواهد بود (طبق بند 19 قانون شركتها، پس از صدور مجوز تاسيس بايد هيات مديره شركت، جلسه اي با حضور تمام سهامداران به منظور تعيين مدير عامل شركت و اختيارات و حقوق و مزاياي وي برگزار نمايد (طبق بند 121 قانون شركتها)

شركت بايد مشاور قانوني و ناظر حسابداري و (مهندس تنها براي شركتهاي ساختمان سازي) داشته باشد.

در خاتمه جلسه صورت جلسه توسط رييس هيات مديره و دبير و ناظر امضا مي شود و تصويري از  آن در مدت (30) روز از تاريخ صدور مجوز تاسيس شركت همانطور كه در بند (96) قانون شركتها آمده است، به همراه صورت جلسه موارد زير نيز پيو.ست و به ثبت شركتها ارسال خواهد شد:

1-    گواهي تاييد از سنديكاي وكلا و قرارداد كار تاييد شده

2-    گواهي تاييد از سنديكاي حسابداران و قرارداد كار تاييد شده

3-    گواهي تاييد از سنديكاي مهندسان و قرارداد كار تاييد شده

ملاحظات:

* هر تصميم كه از سوي هيات مديره شركت توسط رييس هيات مديره به امضا رسيده و تاييد مي شود (طبق بند 118 قانون شركتها متمم شماره 21 سال 1997).

* سهم سرمايه شركتهاي پيمانكاري نبايد از (200000000) دويست ميليون دينار كمتر باشد.

* فعاليت پيمانكاري با هيچ فعاليت ديگري در يك شركت نمي تواند جمع شود.

 

   دانلود : مدارك_لازم_جهت_تاسيس_شركتهاي_داخلي.doc           حجم فایل 38 KB
امتیازدهی
نقشه سایت |  وزارت امورخارجه | رواديد الكترونيك | تماس با ما | جستجوي پيشرفته | ساعات كار اداري